Financieel Beheer

Financieel Beheer

Onder het financiële beheer verstaan wij het dragen van zorg voor de incasso van de huur en het verzorgen van de controle op afspraken van openstaande huurtermijnen. Dit koppelen we aan het dagelijks beheer omdat het in onze visie vaak beter werkt met een persoonlijk contact erbij.

Mochten desondanks de huurtermijnen niet betaald worden, dan kunnen we een gecertificeerd incassobureau inschakelen. We houden de eigenaar van het pand daarbij goed op de hoogte en zullen ook meerdere keren contact opnemen voor een eventueel overleg. Ons doel is oplossingsgericht te werken om hiermee een beter rendement te bereiken. Tijdens het beheer zullen we ieder jaar de lopende contracten controleren en vergelijken. Door dit te doen worden er relevante prijzen en werkzaamheden gerealiseerd en blijft iedereen scherp.

Als we een nieuw object in beheer krijgen gaan we altijd alle contracten controleren. Door dit te doen realiseren we vaak al op korte termijn een besparing.
Voor het regelen van- en adviseren bij keuze van energieleveranciers en verzekeringen werken we, naar tevredenheid, al meerdere jaren samen met Weidema Assurantiën. Door de juiste samenwerking van dagelijks- en technisch beheer, kunnen we een juist toekomstbeeld geven over investeringen van vastgoed. Hierdoor ontstaat een overzichtelijk financieel beeld van het rendement van de investeringen en ontstaat een beeld welke werkzaamheden of zaken bijvoorbeeld verricht moeten worden voor verduurzaming van een pand.

Daarnaast kunnen we samen door middel van het dagelijks- en technisch beheer een overzicht geven van de kosten van onderhoud. Door nu het juiste overzicht te hebben is het mogelijk om een toekomstbeeld te schetsen en met dat beeld komen investeringen minder onverwacht. Bij het aanvragen van een financiering zal er bij een bank (vanwege de professionele overzichten) een goed beeld zijn van het al in bezit zijnde vastgoed en de staat van onderhoud. Hierdoor kan er sneller bepaald worden wat de verdere mogelijkheden rondom financiering zouden kunnen zijn. Dit kan uiteindelijk een positieven uitwerking hebben op een nog te sluiten overeenkomst. Afrekeningen rondom servicekosten, worden in overleg met de eigenaar jaarlijks opgesteld. Als dit in het verleden nog nooit gedaan is, zullen wij een plan van aanpak maken voor wat betreft een verdeelstaat en daarbij een duidelijk beeld geven van de servicekosten die onder de huurders verdeeld kan worden. Gezien de verhoging van de belastingen op energielasten kan dit verhelderend zijn voor het financiële inzicht in alle huur gerelateerde (service) kosten. De jaarlijkse huurverhoging per 1 juli van het lopende jaar, wordt uiteraard ook door ons automatisch doorgevoerd. Met een goed financieel beheer bent u beter op de toekomst voorbereid en weet u wat er nog komen gaat

Meer weten? Vraag een vrijblijvende offerte aan!

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw financieel vastgoedbeheer? Vraag via onderstaand formulier een vrijblijvende offerte aan!